Mäklare?

Jag har börjat fundera mer och mer på att börja plugga till fastighetsmäklare.
Egentligen skulle jag ju ha gjort det i höst om jag hade varit smart men men.

Kollade iaf vad kraven var för att komma in och jag behöver läsa matte c.
Jippie.


Jag är inte så bra på matte, men om jag verkligen försökte skulle jag nog lyckas med ett g på matte c iaf.
Undrar bara om man kmr in på mäklarlinjen med 14.43 i snittbetyg?


Någon som vet nåt om det?


Och det här med att läsa matte c på komvux, får man csn för bara en kurs eller måste man betala hela summan själv innan man börjar?

Jag har ingen koll på det här, hahaha

Kommentarer
Postat av: Anneli

Du kan kolla intagningsstatistiken på högskoleverkets hemsida, där kan man se på dom olika skolornas intagningar.



Jag tror inte man vår csn för komvux men jag har ingen aning...

Postat av: hanna

"Från andra halvan av det år som du fyller 20 år kan du också få studiemedel för att studera på folkhögskola, komvux eller annan grundskole- och gymnasieutbildning."



"Komvux

Om du studerar på komvux finns det ett system med poäng där varje kurs har ett visst antal poäng. Tabellen visar hur många poäng du måste läsa varje vecka för att det ska räknas som heltid eller deltid.

Om du studerar på 50 procent.............10–14 poäng varje vecka

Om du studerar på 75 procent.............15–19 poäng varje vecka

Om du studerar på heltid............................20 poäng varje vecka"



Källa: http://service.csn.se/CSNOrder/GemensammaFiler/Blanketter/2138A.pdf



det beror helt på hur många poäng du läser per vecka och hur mycket du tjänar under tiden du pluggar.



kollade upp antagningspoäng för fastighetsmäklare, det var 11,04 i lule. så du kan ta dig in med dina poäng tror jag :) du kan själva kolla på den här länken: tekniskauniversitet_b8.html" rel="nofollow">http://www.studentum.se/Luleaatekniskauniversitet_b8.html



hoppas jag varit till någon nytta :) kul att du hittat en utbildning som du kan tänka dig att läsa!

2009-05-11 @ 17:34:22
URL: http://sensuella.blogg.se/
Postat av: evelina

du kan ansöka hos csn för att läsa på komvux, om det bara är en kurs du ska läsa så blir det ju inte så mkt studiemedel men det kan antingen komvux eller csn räkna ut åt dig. du kan läsa 80 veckor på komvux till och med om det skulle behövas(gymnasiala poäng, utöver högskolepoängen)! Tobbes kompis Gustav läser ju till fastighetsmäklare, tobbe trodde inte det var så höga antagningspoäng, ser ovan att hanna spanat lite också så det går säkert!



Kul att du hittat en utbildning som verkar passa:)

Kram

2009-05-11 @ 22:18:09
URL: http://evesjournal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback