Djurplågare

Jag ser på Animal Planet (min favoritkanal) och det är ett program som heter Djurpolisen nu.
En kärring hade lämnat in en ökenlo (karakal) och ville avliva den för den var för aggressiv.
Hon hade köpt den på internet när den var 3 veckor gammal!

Man slutar aldrig förvånas över vilka idioter som finns på denna jord!
Det är ju ett vilddjur, inte en liten tamkatt, den ska inte vara bland människor och hon hade inte ens haft den ute!

För att göra den "ofarligare" hade de opererat bort klorna på den!


När de började undersöka den så upptäckte det två stora sår på insidan av bakbenen och de trodde att den hade blivit biten av hundar och eftersom den inte hade klor kan den ju knappt försvara sig.

Nu ska de iaf försöka se om något zoo eller liknande kan ta den lilla sötnosen.







Det finns inte ord som kan beskriva hur förbannad jag blir när jag ser sånt här.
Det var fan inte ökenlon som skulle behöva avlivas, det var ägaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback