Ormberget och

I tisdags drog mamma med mig på ormberget för de skulle vara ormbergsjoggen.
Det stod bara "gå, jogga eller spring ett varv på ormberget" så man fattade ju inte hur långt det var och när vi sen är där så säger dom "följ den röda slingan" jag kollar då och den är 2,6 km! hhahahaha!

Jag och mamma toksprang mellan frågorna (det var tipsrunda också) och vi blev klara på några minuter, haha.
Men det skulle typ 100 år till prisutdelningen (utlottning på cyklar) så medans vi väntade sprang vi 5,4km också.

Grejen är den att min morsa typ älgar fram skitfort och jag brukar inte kuta som en tok men det vara bara att hänga på för jag tänkte inte vara 100 mil efter.
Svintrött när jag kom fram i mål, hade då sprungit 8 km:)
Så jäkla skönt att vara helt slut!


Igår hade jag och Ljungen Greek-maraton och de kmr fortsätta idag, dock kmr han ha sett flera avsnitt nu när jag har varit på jobbet:/


Imorn jobbar jag iaf 9-13 sen ska jag och eve och Linn fara och handla mat och sen blir de middag och sånt hos mig, sen kmr hanna också och det blir lite fest och sen ut på krogen tror jag:)
Allstar är väl ganska säkert att vi hamnar på.

Var på allstar förra fre tillsammans med Nicke, Erik, Martin och Petter.
Då var de ganska lite folk men kul iaf, men innan vi åkte hittade vi en däckad och typ medvetslös kärring!
Nicke och Petter bar hem henne efter dom hade fattat vars hon bodde vilket inte var de enklaste i världen.

På lör kom mamma och hämtade mig 11.45 och jag mådde inte direkt bra, men vi skulle springa tjejjoggen i sjulsmark.
När vi kom fram mådde jag lite bättre och loppet gick bra, skulle kunna ha haft bättre tid om det stämde med skyltarna som visade hur många kilometer man hade sprungit.
När jag kom fram till 4 km tänkte jag att de här känns verkligen mkt längre än 4, då efter några meteer står en gubbe och skriker "Det är bara upploppet kvar!".
What!?
Det var ju 5.5 km och ett upplopp är ju inte 1,5 km!

Men sen kom jag fram och fattade att det var upploppet kvar och då sprang jag ju som en tok sista 300 m.
Jag hade ju sparat mig lite och tänkte dra på mer fart sista kilometern men eftersom det var fel skyltar så hann jag ju aldrig det.
Lite irriterande men det gick bra iaf:)


Efter det pratade jag med Eve och vi bestämdde oss för att äta middag tillsammans:)
Malin och Hanna hängde på också och vi år på Waldorf och sen hem till Fredrik och cissi och härjade med katter och hundar och sen ut på Allstar.

Där var det helt galet, träffade folk jag inte hade så stor lust att träffa, såg en del göra idiotiska grejer (som jag förhoppningsvis förstörde lite, mohahaha), träffade tyska piloter och Hanna fick en lick-on-tattoo och massa annat galet:)
Kul kväll iaf.


Kommentarer
Postat av: hanna

ooj, ska vi på krogen också? va kul :D trodde vi bara skulle vara hemma ju, men då måste jag ju dricka som fan redan här hemma i byn. du ska bara veta hur mycke jag har köpt idag på systemet + att jag har en flaska vitt som jag fått av mamma ;) imorgon ska vi bli riktigt fulla, så drick en massa innan jag kommer så jag inte är fullast på stället när jag entrar din dörr ;) blir det bara vi fyra? vad gör malin? och cissi? vore kul om vi drog ihop ett större gäng och bara var allmänt odrägliga ;) fast inte så pass odrägliga att störningsjouren kommer, hehe. ååh, jag längtar tills imorgon. som faan! det här blev långt, men ja. det blir lätt så när jag är glad ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback