Utmanad

Hanna utmanade mig och jag ska då säga att detta var  inte det lättaste eftersom jag är nästan senil.
Kmr knappt ihåg nåt, haha.


För 5 år sen....

Slutade jag 9:an och mådde bitvis sjukt dåligt. Jag hoppas jag aldrig behöver känna sådär igen.
Hade inget självförtroende och ibland önskade jag att jag inte skulle vakna upp mer.

Sommaren spenderades med vespa i örarna/brändön med massa bad, sol och film långt in på natten med anneli, maria åhlin, johan, emil, anders, tobbe, oskar och andreas.
Även om jag mådde skitdåligt så hade jag alltid så jäkla kul med dom:D

Sen skulle skolan börja.
Efter många om och men så bestämde jag mig för estetiska-musik och jag var sjukt nervös inför skolstarten eftersom jag inte kände en ända människa i min klass.
Trvides inte så jättebra första terminen eftersom vi inte valde våra inriktningar, utan fick prova på alla (dans, teater, bil och musik). Jag är ju sämst på att dansa och var alldelens för blyg för att spela teater.
Men efter jul så blev vi dom riktiga musikarna och då blev allting bättre!
Kände mig lite bortkommen i början eftersom nästan alla kunde mer än mig för när vi gick på björx så hade vi världens dåligaste musiklektioner och lärde oss ingenting, men jag lärde mig otroligt mkt på musiken, troligen mer än alla andra.


För 3 år sen.....

Gick jag ut tvåan, hade träffat mange på sommarlovet mellan ettan och tvåan och vi var jättekära.
Jag sommarjobbade i brändön med Elina och Anna och några fler från brändön.
Vi hade skitkul även om vi röjde sly och klippte gräs och sånt, haha.
Dessutom var våran handledare hemvärnsmannen skitsnäll och gav oss bullar och saft:D

Jag hade vid den här tiden hittat "mitt gäng" i skolan, Linn,Hanna, Emma,  Johanna, Angelica.
Men tyvärr så glider man ju ifrån varann och ange gled ifrån oss allihopa.
 
Resten av sommaren var jag med mange nästan varje dag, annars låg jag, jenny och emmelie och stekte i hamnen.



För 1 år sen....

Hade jag och Mange precis flyttat till Knöppelåsen och jag hade börjat jobba på eniro.
Jag älskar att inreda och fixade i lägenheten så fort jag hade tid över.
All stress och ensamhet gjorde sommaren till ett helvete, allting kändes som ett stort test, "om du överlever de här så klarar du vad som helst".
Urinvägsinfektion och magkatarr gjorde att jag inte kunde äta utan att kräkas och var alltså alltid trött och orkeslös.

Roligaste var iaf Lulekalaset när min älskade Anneli var här.
Hanna och jag röjjde som fan i byhålan med "Proud Mary" och vi hade sjukt kul!
Kul var det däremot inte att gå upp och fara till jobbet på morgonen.

På söndagen spårade allt ur och jag mådde sjukt dåligt och var hemma i örarna och trodde jag skulle dö av uvi som gjorde så fruktansvärt ont och för att jag inte hade ätit ordentligt på flera veckor.
När jag kom hem på kvällen hann jag inte mer än att gå in på toa och se att jag kissade blod.
Ringde mamma och hon blev skiträdd och slängde sig i bilen och hämtade mig och for in på jourcentralen.
Fick mkt starkare medicin än vad jag fått innan och den fungerade!

Fyllde även 20 denna sommar, men det ids jag inte ens ta upp.
Den absolut värsta fördelsedagen i hela mitt liv.

När hösten kom och jag blev timanställd så mådde jag mkt bättre.
I november gjorde jag och mange slut, vilket kändes skitjobbigt i 2 dagar, sen kändes det mkt bättre.
Insåg att vi inte var kära i varann mer och vi bara bråkade om när vi var tillsammans.
Men vi älskar fortfarande varann som vänner.


För 3 månader sen....

Hade jag precis flyttat hit till örnäset och började sakta men säkert inse att allt kmr ordna sig.
Inredde hela lägenheten precis som jag ville och jag började känna mig lycklig och stark för första gången på mkt länge.
Började träna ordentligt på Inpuls och insåg att jag inte alls suger på aerobic (men däremot på bodystep, haha)
Jäkligt mkt festande och det har fortsatt, haha.


Igår....

Jobbade jag i 3 timmar på dagen, sen cyklade jag hem och mamma och pappa kom och hämtade mig och vi for till örarna.
Väl där var det visning och skrytande av mamma och pappas splitternya husvagn.
Skitfin verkligen!

En cykeltur med Kylien, var ute i solen och hälsade på kattungarna i ladugården.
Sen blev det pappas mat och sen hem till örnäset.


Idag...

Jobbat från 11-18, sen hem och äta middag sen har jag och Hanna varit ute på promenad.
Någon i en röd bil började tuta åt oss och jag fattade ingenting, men hanna såg att det var cissi:D
Kom överens om att på fredag smäller det. Då blir det brännboll om vädret håller, annars blir det kanske bara lite festande;)


Imorgon....

Jobbar jag hela jäkla dagen. Blir en sväng ut på H&M för att få sommarschema m.m


Om 1 år.....

Hoppas jag att Jenny har flyttat tillbaka hit (nog för att det är nog lite väl tidigt att hoppas på).
Jag hoppas jag jobbar någonstans där jag stormtrivs, troligen någon kläd-affär.
Kanske har jag pojkvän, kanske inte.
Och jag hoppas hoppas hoppas hoppas att jag har en betald semester!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback