IKEA

I lördags bar det av till haparanda och naturligtvis var målet ikea.
Pappa kom och hämtade mej och Jenny i stan och vi for hem och vid 13 kom mamma hem från en skyttetävlig och då åkte vi.

Väl framme i haparanda åkte vi utomlands och shoppade på taxfree;D
(Finland och Alko)

                      
                   

1. Alko
2. Vad ska vi välja?
3. Finlanda 1,75 liter.



Innan vi for på Ikea så blev mamma indragen på en gigantisk godisaffär som låg brevid.
Hon skulle köpa finsk lakrits och jag stod då i ca 3 min och funderade vad de var för skillnad på dom olika påsarna, "det står ju ingenstans vad skillnaden är" sa jag.
Mamma informerade då mej att det visst stod på påsarna, klart och tydligt dessutom, haha.

                                           

1. Lakritsen som jag inte fattade vad skillnaden var.
2. Jenny och skitstora toblerone för 600 spänn.
3. Mamma letar lakrits.



Efter ett litet inköp där så for vi på Ikea och köpte 5 ton grejer.
Kalaset gick loss på ca 3100, men mamma betalade 1100 för köksbordet som jag fick av dom.

Jag skulle bara köpa nödvändiga grejer men lite onödiga men  ack så snygga saker smög ner i vagnen också, hehe.

                                                     

1. Pappas kommentar till fondväggen "Det ser ut som att man har tagit LSD"
2. En gubbe var nog less på ikea och satt och kollade på tv i ett av deras uppbyggda rum, typ "vi bor på 29 kvm"


                                                                                                                                                                                 
När vi (läs pappa) hade packat in allt i bilen for vi till Vouno, typ 5 km från
Haparanda och hälsade på mammas moster.
Hon är grymt cool.
Dessutom har hon ett tjock katt som heter Lasse, han är jättesöt!


Kommentarer
Postat av: Catti

haha sötkatt!

Postat av: hanna

aa, va precis dom jag menade :)
jag ska ju på aerobics imorgon kväll, tycker du kan följa med mig på det ;)

2008-01-16 @ 16:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback