Mineralpuder

Har en liten paus mellan kräkningarna nu så jag tänkte blogga lite.

Igår när jag läste
Stina-Lees blogg så var det jättemånga som tipsade om mineralpuder från I.d.
Jag har alltid velat ha ett mineralpuder, dock så köpte jag helt fel, jag köpte Loreals mineralpuder och det sög!
Det blev så kakigt och hjälpte inte alls mot glansighet i ansiktet.


Skit, köp det inte!


Jag blir alltid glansig i ansiktet, även om jag är utan smink så jag vill ha ett bra puder som tar bort glansighet, det är enda anledningen till att jag använder puder.
Jag gillar inte att sminka mig så mkt till vardags, inte till fest heller för den delen.
Mitt ansikte tål inte mkt smink, jag ser bara ut som en fjortis.
Jag blev sminkad på MUS en gång och hon gjorde en sotsminkning vilket jag tycker är jättesnyggt men på mig såg det bara förjävligt ut:/

Dessutom plockade hon mina ögonbryn så sjukt fult, lika smala överallt, usch.





Men men, igår var jag iaf in på denna sida och beställde I.d mineralpuder som alla rekomenderade:)
Det här pudret kmr hem till mig om några dagar:


I.D Bare Escentuals Face Powder Mineral Veil 12g

Transparant "puder" för alla hudtyper och hudtoner. Nyckelingredienser: Majsstärkelse: Vegetabiliskt derivat som skonsamt absorberar fett och värme och hjälper till att fixera makeupen. Magnesium stearat: Mjuk, flortunn och lätt mineral som anpassar sig efter alla hudtoner och ger en tunn slöja åt huden. Zinkstearat: Zinksalt av natrium som ger Mineral Veil "long-lasting" effekt samtidigt som den lugnar rödhet och irritation. Järnoxider: Naturliga mineraler utvunna från jord, som innehåller ett spektra av olika jämarter och syre, som finns som ett naturligt färgspektra i alla hudtyper- Ger en neutral färg till Mineral Veil.







Kommentarer
Postat av: V och E

Vad roligt att du köpte det, du kommer inte bli missnöjd. Vi har använt det länge och älskar det!

Oslagbart helt enkelt...

Postat av: Malin

Hej!

Lyckades hitta in till din blogg (fråga mig inte hur) och ville bara säga att, I.D är det bästa smink jag någonsin använt! Provade också Loreáls men det fungerade inte heller på mig. Jag tror du kommer bli hel nöjd! :) Ha en bra helg!

2008-09-12 @ 17:39:53
URL: http://mkytta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback