Miss teen USA

Miss teen USAJag kan ju inte säga annat än att USA är ett sjukt land.
Jag satt och kollade på Miss Teen USA förra helgen
och det är ju fan sjukt me alla dessa skönhetstävlingar!
Fast det är ju inte skönhetstävlingar, utan stipendieprogram,
enligt dom som hittar på tävlingarna.
Jag undrar bara varför måste man då visa sej i bikini i tv som
går ut över hela världen, för att få ett stipendie?
Och aldrig ser man då en enda tjej i dom här tävlingarna som väger
ett hekto mer än vad dom behöver för att överleva.

Väldigt konstigt eftersom 60% av USA:s 320miljoner invånare är överviktiga.

Jag tycker det visar att många ungdomar/barn i Usa ( och i andra delar av världen också)
mår väldigt dåligt över att inte ha idealkroppen.
Om man mår dåligt och är deprimerad så har ju en del lätt för att trösta sej med mat.
Jag tror att till stor del av problemen med fetma hos barn ligger i alla denna utseendefixering och att dom känner att dom inte duger som dom är.

Så jag tycker att man ska skrota dessa skönhetstävlingar, för de är skönhetstävlingar och inte nå jäkla stipendieprogram. Stipender får man för att man är duktig och inte för att man är snygg.

Tro nu inte att jag tycker att skönhetstävlingar är roten till utseendefixeringen idag, det är ju bara en liten del av det. Men de är ju mkt större i USA, jag menar inte skulle ju nån i sverige få för sej att klä ut sin 5- åriga dotter i en aftonklänning, sminkad till oigenkännlighet och med rakade ben?

blä




Kommentarer
Postat av: Catti

AAAAHHH VAD SJUKT!
Jag är så jävla arg på all den här hysterin kring hur fan man ser ut. Viktigast är fan att man mår bra och att man hittat något man trivs med att göra.

Postat av: malin

helloj .
jag tycker helt precis dom dig !! att det är helt sjukt , men jag undrade om du kanske kunnde sicka lite information om just barnskönhetstävlingar i USA. vi håller på med ett so ämne och då valde jag skönhetstävlingar. det skulle betyda mycket för mig :D haha tack :)

2006-12-02 @ 14:00:35
Postat av: sofia

heeej.ja tycker också skönhetstävlinar e en väldig dum grej men om några trivs med de så får de gärna göra de.
jag hadde en uppgift med skönhettävlingar, o mitt arbete lämnade jag aldrig in innan vinterlovet kom o då sa jag till min lärare att jag skulle ge den efter lovet, o de skulle vara mkt mer än va de krävdes.å då skulle jag vilja ha typ några adresser om du vet här i svergie som hålle på med skönhetstävlingar för ungdommar lr för lite äldre vid 18-20 års ålder. Skulle vara jätte taksam om du kunde göra de. många varma kramar sofa!!!

2006-12-29 @ 22:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback