Shopping

Idag var jag bara på praktiken till 11.30, så skönt!

Jag for direkt till stan och jag och mamma gick en sväng på hm för jag skulle kolla efter en klänning som veckorevyn skrev att hm hade, men den fanns då inte.
Frågade t.o.m. men dom hade den inte:/

gick vi och åt på Mat och Prat, högst upp i shopping alltså.
Åt en Foccica, eller vad det nu hette. Det var iaf jättegott!
Typ ett bröd med fyllning på, nästan som en pizza.
Jag tog curry kyckling på och gud va mätt jag blev!

Sen gick vi in på Gina Tricot och mamma spanade in ett linne.
Efter det var hennes lunch slut och då gick jag och köpte Jennys julklapp, sen köp´te jag Manges också:)

Haha, det första Mange frågade när han kom hem och såg paketet var "Vars har du köpt det", haha!
Som att jag skulle svara på det.
Jag skulle typ ha sagt Joy shop eller nåt så hade han fått sej en funderare;D
Men så är dock inte fallet.

Har nyss fått reda på, av
Catti, att man kan få pengar av alfa-kassan fast man inte är 20.
Men det vill ju såklart ingen på förbannade af säga, jävla idioter.
Hoppas arbetsförmedlingen läggs ner för dom gör fan ingen nytta.
Försöker iaf kolla upp det här men alla säger typ olika saker.
Jag ringde dit och frågade och då sa han först att man måste vara 20, då sa jag att jag vet då dom som får fast dom är 19, då vart han som lite sur för att jag visste det och då sa han att man måste ha vart ansluten i ett år.
Är det så??

Visst ja, köpte även en liten julklapp till mej själv, haha.
En presentförpackning med en rengöringslotion, ansiktsvatten och en dagcreme.
Jag tänkte att jag behöver ju allt utom cremen , men nån gång kmr ju den jag har ta slut så det är lika bra att köpa allt nu så blir det billigare.
Det kostade 119, och om jag skulle ha köpt ansiktsvatten och rengöring enskilt så hade bara det kostat ca 100 spänn och då kan man ju lika bra lägga till 19 kr så fick man en creme också:)

Japp, glöm inte topmodel ikväll.
Jag är nyfiken på vem som måste åka till akuten, haha!

Kommentarer
Postat av: Catti

Nej jag har inte AlfaKassa. Men min handläggare la upp förslaget till mig om jag ville ha det. Men jag fattade inget då förrän alla klargjorde vad det var. Att ma får dom där 365 kronorna/dag.

Men jag fattar inte vad dom svammlar om! Det finns ju massor som har Alfa Kassa som inte är 20!Jag blir så arg. Men men, nu ska jag få pengar från UF utan att jag ens gör nåt! Hur sjukt är inte det. Känns jävligt konstigt att få pengar för att sitta hemma....

Kram!

Postat av: Hanna

visste du att charlize therons svärfar bor i sävast? tänk om hon åker dit nån gång :D

2006-11-30 @ 00:01:54
URL: http://sensuella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback