Helgen

                                                                    Hot Shot
                                                                    Våran båt Hot Shot (en Scanmar 33:a)  

Fredag
På fredag for jag ut me båten med mamma och pappa.
Kylie var helt jävla galen så fort hon hoppade på båten och sprang omkring som en tok för att hon älskar att åka båt:)
När vi hade kommit fram till klubbviken lugnade hon ner sej lite iaf.

Rak motvind såklart när vi skulle till Kluntarna och de går inte att kryssa eftersom vi har fel försegel för de andra har gått sönder, så de blev motordrivet till Kluntarna.

                                                                   Jag på Kluntarna
                                                                   Jag på Kluntarna

Väl där var de varmt och skönt och vi hade världens mest irriterande gubbe brevid oss som pratade hela tiden och la sej i precis allt.

Pappa grillade iaf och det var jättegott:D
Sen gick jag och mamma i land me Kylie och gick till utkikstornet.
Och jag som är så jäkla höjdrädd klättrade upp!

                                         Neråt                  Viken från utkikstornet   
1. Påväg ner från utkikstornet                                      2. Uppe i tornet                                            

Sen gick vi tillbaka och gubben fortsatte driva oss till vansinne så vid 22 tiden for vi till Småskär. När vi kom dit gjorde vi vitlöksbaugetter och åt de:) Mums!

                                                         Kylien på väg till Småskär
Lördag
Vaknade vid niotiden och var helt sjukt trött så jag somnade om i typ en timme tills Kylien kom å hoppade upp i förpiken och väckte mej. Jag och Kylien har ju sovit i förpiken;) Haha. Hon var ganska nöjd att någon sov me henne.

Sen åt vi frukost och for iväg till Brändöskär för Lindgrens var där och Anne var me:)
Dit kunde vi segla iaf för vi hade undanvind och då funkade seglet bra. Lite kallt när vi seglade men väl på Brändöskär var de varmt och skönt.
Jag och Anne gick upp i kyrkan och skrev i gästboken.

                                                                  Brändöskär

Sen kom en båt me typ två pensionärer och deras odugliga unge. Först for dom omkring typ 100 varv i hamnen, sen kom dom fram til bryggan, gumman hoppade i land men sen började gubben av okänd anledning backa och då släppte hon båten och lät linan som hon skulle knyta fast me fara i vattent.
Intelligent.
När gubben sen hade backat en bit så körde han fram till bryggan igen och då lindade såklart linan som låg i vattnet upp sej runt propellern.
Sen började cirkusen. Haha.
Alla på bryggan försökte hjälpa dom och gubben fattade ingenting...haha.
Men de gick tillslut iaf:)

                                                             Kylien på dyna                      

Vi gjorde grillspett och det var jättegott och när vi satt och åt var de nåra måsar som jävlades me en ankmamma och tre ungar.
Då vart pappa skitarg och kastade saker på måsarna:D
Sen matade vi ankorna med bröd:)

Grillade lite på kvällen och så kom de ett skepp dit. Skitcoolt men han som var kapten på skutan visste nog inte vad han höll på med..Alldelens för litet ankare så det satt ju inte fast så dom typ drev omkring i viken.

                                                           Skepp           

Sen var alla i våran båt och sen kom en gubbe som  pappa känner. Lindgrens gick ganska tidigt men den andra gubben var kvar till 03. Jag var ganska trött.

Söndag
Sjukt trött på morgonen så jag sov till 10.30. När jag steg upp såg jag att jag hade brännt mej skitmkt i ansiktet och var alldelens röd. Nice.
Det var jättebra väder iaf och jag och Anneli försökte bada Kylie lite men hon tyckte de var för kallt så hon gick bara lite i vattnet och sen la hon sej och blötte ner en dyna i båten;D

Sen skulle en båt åka och då lyckades dom också trassla in en lina i propellern. Pappa hjälpte dom men de satt som fan så tillslut fick Andre dyka. Helt sjukt kallt i vattnet men dom fick ju lös linan och Andre fick 100 spänn:)

                                                           Pappa                      
                                    Pappa ( i gummibåten) hjälper klantskallar med rep i propellern.


Solade lite och läste "Änglar och demoner". Hur bra som helst. Har såklart läst Da Vinci koden också:)
Sen åt jag lunch och åkte hem med Lindgrens för mamma och pappa skulle fortsätta till Getskär.

Hoppade av på Svartön i farmor och farfars stuga där Jenny och Alex var. Han vara där i typ en halvtimme sen började de åska.

Åt middag där och åkte hem.
Nu vill jag ha choklad;) Hehe.

Kommentarer
Postat av: Catti

Åh gud vad härligt det låter :) Ska ta och fara ut med båten här någon dag oxå. Det är så skönt att vara på havet! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback