Snö!

Det snöar! Äntligen.
Men det kmr nog inte stanna länge för det är ju fortfarande varmt ute.

Jag som lite purken idag för mercan har bestämt sej för att krångla och jag måste åka buss till björx, ett rent helvete med andra ord.
Idag var bussen från Hertsön försenade med 8 minuter!
Så då missade jag naturligtvis bussen från stan till björx och var tvungen att vänta tills nästa buss så jag blev försenad.
sko

Gick på  stan en sväng när jag hade slutat och köpte ett par tights eller vad man nu ska säga, typ strumpbyxor i tjockare material, typ finstickat.
Tog strl M för att dom inte skulle trycka på min mage som är cp och när jag kmr hem och provar dom är dom ju jättetajta i midjan.
Fuck!
Hittade också ett par skitsnygga skor som jag nu önskar mej i julklapp:)

Min mage är inte rikigt normal, läste en artikel i veckorevyn om en sjukdom som hette IBS (Irritable Bowel System) och allt stämmer in på min mage.
Man har typ överkänslig mag -och tarmkanal.

Kan skriva lite ur artikeln;

Typiska symptom
Gaser i magen
Magsmärta som ökar efter måltid och sedan lättar efter att tarmen tömts ( i mitt fall börjar på morgonen och blir värre och värre ju längre dagen går)
Omväxlande konsistens på avföringen
Slem och gaser i avföringen

Det finns inga tester som visar att du har IBS utan diagnosen ställs utifrån symptomen.
Orsaken till sjukdomen är okänd, men stress, oregelbundna måltider, bantning och snabbmat är defenitivft inte bra. Känslig mage kan också vara ärfligt (har fått det av min pappa fast han har inte lika mkt, har också ärft laktosintolleransen från han, tack pappa)
Det finns ingen medicin som botar IBS, man får lära sej att leva med det. Nice.

Många kvinnor lider av ständiga smärtor, spänningar och obehagskänslor i magen.
Den typ av magproblem, som ger gaser svullnad och spänningar sitter oftast i tunntarmen.
Den vanligaste orsaken är oregelbunden matsmältning som gör att tarmen producerar gas i högre takt än normalt.
Det är då magen blir spänd, svullen och gör ont.
I vanliga fall är gaser inget problem eftersom tarmarna är elastiska, men när mkt gas bildas tänjs tarmen ut mer och man får värk, känner sej spänd och får obehagskänslor över att gaser måste ut. (Låter ju lite sjukt, men precis såhär är det.)
Ett fåtal människor är extra känsliga mot uttänjningen och då blir det smärtsamt med gas i tarmarna.
Japp

Ni som har normala magar tänker säkert " Men prutta då så blir det ju bättre" men det går inte.
Det är typ som att man har en kork upptryck i arslet så luften inte kan åka ut, haha.
Det lät ju normalt.

Alltså, det är grymt jobbigt.
Jag kan inte ha tajta byxor, för så fort det trycker på magen gör det ont. 
Jag  kan oftast inte sova på mage och jag inte drar upp ena benet så vikten inte ligger på magen.
Ha en tajt klänning eller linne kan jag ju ha, men man vet ju inte om ( eller när borde jag säga) magen ska svälla upp och då ser det ut som att jag gått upp 5 kg endast på magen.

Men det absolut värsta är att ibland kan jag inte göra annat än att ha på mej mjukisbyxor och ligga hemma i sängen när alla andra är ute och gör nåt kul, för det gör så sjukt ont.
Det är typ som den värsta mensvärk man kan tänka sej fast gånger 5.

Kul, nu vet ni de, haha.
Onödig fakta om mej.

Har också skjutsat Manges morsa, farsa och syrra till flyget.
Dom ska till Kanarieöarna, fusk!

Undrar just när Mange slutar, igår jobbade han över till 00.00, blä.
Hoppas det inte blir så länge idag, han har redan jobbat över 2,5 timme.

Ciao!




 

Kommentarer
Postat av: Catti

Åh dom där skorna köpte jag i höstas. Och ja, man får väl vad man betalar för på DinSko haha. Min är typ helt förstörda redan! :( Men de är de enda skor jag har just nu också. Det är ju sjukt att det inte finns ett enda par snygga vinterskor i den här stan.. :/

Postat av: Catti

Ja det är så himla synd att dom har så dålig kvalla. Jag köper ALLTID där så man har ju ett antal par skor nu haha, eftersom man måste köpa nya hela tiden hha.

Men fan vad dålig stil. Men det finns ju ett till par som ser typ likadana ut fast som inte har det där grejset där bak annars. :)
Hoppas dom har kvar nån i din storlek ändå!
Kram

2006-12-08 @ 11:05:36
URL: http://www.catti.se
Postat av: Malin

Snygga skor! Det där låter som det jag har - magkatarr! Det finns medicin och kostråd mot detta. Vill du ha mer info så hjälper jag dig gärna! Stor Kram!

2006-12-12 @ 01:38:48
URL: http://malincecilia.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback