Segt.


Sorry att jag inte har skrivit på så länge men bloggen har varit så jävla seg flera dagar i rad och jag orkar inte börja sitta och skriva och sen åker allt bort igen när det blir "error" när man försöker ladda upp det.
Blä.

Måste bara berätta en jätterolig grej som hände igår.

Jag hade hoppat av bussen på Hertsön, brevid kyrkogården.
För er som inte är från Luleå är Hertsön en stadsdel, typ 4 km från centrum.
Jag skulle ju då till Mange och där han bor är de typ ett bostadsområde, alltswå mkt hus, lite skog.
Då kmr jag och går där på gatan och helt plötsligt öppnar en kvinna bildörren och säger akta älgarna där till höger!
älg

var de tre älgar, en ko och två kalvar som stod och åt rönnbär typ 30 m ifrån mej!

Shit!
Hon stod bara och tittade på mej medans kalvarna åt och såg jättesöt ut, men dom kan vara jävligt sura när man kmr nära  kalvarna så jag gick en bit bort.

Sen stod jag och glodde på dom och medans jag pratade me Mange i mobilen så kom det en gubbe med en hund, som liksom jag inte såg älgarna.
Det var jättemörkt så de va inte så konstigt som de låter.
Jag sa iaf "Det är några älgar där" och då dåg gubben dom och tog fast schäfern och vände.
Han höll ju nästan på att gå in i dom, haha.

Sprang sen till Mange och hämtade kameran och sprang tillbaka men då var dom borta:(
jag

Idag ska jag och Jenny ta lite kort på oss själva som jag ska fixa i photoshop.
Jag har nämligen upptäckt att jag har inte ett ända kort på mej själv där de är ljust.
Alla är typ jättemörka och de är så svårt att fixa till dom så de blir snyggt då.
Men, men vi får se hur de blir.

Tack
Malin för all tips jag fick angånde min problemmage.
Du är guld värd!

God Jul iaf;D

Kommentarer
Postat av: Catti

haha huuh vad läskigt! Jag har stött på många älgar efter skärivägen.. Där bakom mamma och pappa. Fan vad hemskt det är. :/

Postat av: Catti

Men huvva! Läskigt att möta en älg med en häst! :/
Jovisst, det är alltid roligt att se älgar men jag föredrar att sitta i en bil hihi ;) Dom är ju så himla stora! :O

2006-12-15 @ 15:32:41
URL: http://www.catti.se
Postat av: Malin

Såg inlägget nu - det var så lite så! Säg till om du vill ha mer tips! stor kram!

2006-12-29 @ 21:25:27
URL: http://malincecilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback