Less så in i helve....

Pratade nyss me kärringen från Ungdomsförmedlingen, jag måste gå på Datorteket nästa onsdag, torsdag, fredag om jag inte fixar en praktik som jag kan börja på onsdag om en vecka.
Vad fan, 3 jävla dagar, kan man inte få vara ledig då?
Troligt att nån kmr vilja ta emot en praktikant på mellandagarna, jag tror fan inte ens att ställena jag vill vara på har öppet mellandagarna.

Jag önskar att jag aldrig gick me i arbetsförmedlingen och ungdomsförmedlingen.
Praktik ger fan ingenting, slava som en galning hela dagarna och få 3500, eller nu har jag fått 1900 för idioterna har dragit skatt fast jag har lämnat in att jag inte behöver betala skatt för jag kmr inte tjäna över 16.000.
Hon sa att det vara ett till papper jag måste lämna in och så var jag på skatteverket och frågade och dom tyckte det var helt stört för jag behövde då inte nå mer papper, det räckte med det jag hade lämnat in.

Så då var jag tvungen att gå dit och förklara för min jävla idiot till handledare att det är bara det där jag behöver lämna in.
Men hon är ju såklart aldrig där så dom sa att hon skulle ringa upp mej men det gjorde hon då inte alls.
Så efter en vecka ringde jag till henne och förklarade hur de var.

Fy fan va jävla less jag är!

Allt ska man då behöva göra själv, det är ingen idè att tro att man ska få nån hjälp över huvudtaget

Och inte finns det nåt jobb att söka heller, ska gå och lämna in en ansökan på Din Sko men det är ju ingen idè att ens hoppas.

Jag funderar allvarligt på att gå ur af, det ger mej inte ett skit iaf.
Jag får ju inte a-kassa heller så det blir ju inget tjafs me det.
Alla andra som inte har jobbat i 6mån, är under 20 och varit me i mer än 90 dagar i af för ju typ 4000 i månaden av något, men när jag frågade om det på arbetsförmedligen låtsas dom ju inte fatta nåt.

Jag var så sjukt arg när han på af bara sa "jo det är orättvist" när jag sa att flera som jag känner får 4000 utan att göra något (praktik eller liknade) och jag får 3500 (om nu idioterna slutar dra skatt) och jag har en heltidspraktik! som jag måste vara och slava på från 8-16 varje dag.!
Jag höll fan på att explodera.

Nu är jag så jävla arg så nu kan jag inte skriva mer.

ute

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback