Cirkus Sunderbyn

Man kan ju bli lite lätt vansinnig på personalen på sunderbyns sjukhus.
Alla som jobbar där verkar vara helt jävla hjärndöda och förvirrade.

Jag och Jenny for till mormor och skulle börja skrapabort färg där vi ska måla och då hann vi vara där typ 10 sek sen ringde dom från sundsgården och sa att gammelmormor måste röntgas för att hon har jätteont i höften.
Mormor orkade inte fara så jag och Jenny for dit och när vi kom dit satt vi och väntade i 100 år på att sjuktaxin skulle komma för hon kan inte sitta i en vanlig bil. Efter 101 år kom den och chaffisen var lika hjärndöd som idioterna på sunderbyn. Han humpade iaf in gammelmormor i taxin och for och körde skitfort så vi hann inte med för jag hade inte lust att bli av med körkortet.

När vi kom till sunderbyn for vi omkring och letade den där jävla taxin men han var ju försvunnen så vi gick in och försökte fatta vars hon var, frågade en sjuksköterska och sa att vi skulle gå till akuten. Gick dit men akuten är ju ganska stor så lätt och hitta henne där då. Gick och frågade i receptionen men där satt en typ efterbliven sjuksköterska som tog hand om Henrik när han och jag var in nät han hade ramlat me moppen.
Hon visste ju såklart ingenting och sa att vi skulle gå till röntgen som var en trappa upp.
Gick dit men inte fan var hon där, skulle precis gå och då kom den hjärndöda taxichaffisen me henne.

Då fick vi vänta i 20 år på att hon skulle röntgas. Akutröntgen, tjena.
Medans vi väntade så kom de en sjuksköterska och sa åt dom andra att dom hade glömt en gubbe borta i en korridor där typ ingen gick och att han kunde ha arit där hur länge som helst.
Helt sjukt.

Tillslut röntgade dom gammelmormor och sa att det inte var nåt. Men hon har ju svinont iaf.
Sen fick vi vänta på taxin som skulle köra tillbaka henne i typ 40 min.
Som tur var var taxichauffören en normal människa denna gång så de gick bra.

Puh!

Har även suttit båtvakt i natt i  Örnabben. Vid 11 tiden kom en gubbe och slänge sej i en båt och for upp längs kanalen där de bara är vass och knappt nå vatten(?)
Normalt. Han kom inte tillbaka.

Hade me min dator så jag och Jenny såg på film hela natten. Jenny somnade lite också. haha

Båtvaktarkväll


Funderar på att gå ut på en promenad men jag tror inte jag ids.
Ska fara till Mange när han kmr hem.



Kommentarer
Postat av: Catti

Men sunderbyn är helt sjukt. Jag har typ fått åka dit flera gånger när jag haft min lunginflammation (som dom förövrigt inte hittat förrän typ 100:ade gången). Först har Anders ringt dit och frågat massa när jag inte kunnat andas, men då vill dom att man ska komma in. Sen när man kommer in då har dom sagt VARJE gång "Nä, men vi kan inte göra nånting här, vi har ju ingen läkare, du får fara till vårdcentralen imorron". Ingen läkare på akuten i sunderbyn!!? Tänk om man jävlar dör då och kvävs till döds. Nä dom är helt sepe där.

Postat av: Anneli

Är jag förvånad? Eh, näe. Man måste vara död om dom ska reagera.

2006-08-08 @ 10:31:26
Postat av: Anonym

Är jag förvånad? Eh, näe. Man måste vara död om dom ska reagera.

2006-08-08 @ 10:31:37
Postat av: Anneli

Jo, men jag bråkade me det lite för att få rätt bilder längst fram.

2006-08-08 @ 18:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback