Ambulanser



Fredag
Mange skulle jobba över så jag var hemma och gjorde typ inget. Var ute på en powerwalk har jag för mej.
Vid 19 tiden så kom det förbi 2 ambulanser med sirener och blåljus på och körde mot Brändön.
Vi tänkte att de kanske hade hänt något på sågen, men sen började de komma brandbilar och en läkarbil så vi tänkte att vi måste åka och kolla vad som hade hänt.
Jag, Jenny och Alex packade in oss i bilen och for mot Brändön.
Vid bron stod det massa bilar och man såg blåljus och ambulanser längre fram, så vi parkerade i parkeringsfickan och hoppade ur. Precis innan bron så låg det en bil i diket och jag vart ju livrädd att de var JOhan eller någon annan från byn som var i bilen, men jag kände inte igen bilen så jag hade ingen aning om vem de var. Vi kom gick fram en bit och de var massa ambulanssjukvårdare som sprang omkring och andra folk från byn som sa att det var två st från piteå(?). Så var de ju inte kan jag säga i efterhand.

Den ena tjejen hade flygit ut genom framrutan och i i skogen och den andra som körde satt fast i bilen.
Brandmännen bröt upp taket skärde lös henne från bilen och började lägga stödkragar och sånt för nacken och ryggen. Efter ca en halvtimme fick dom in henne i ambulansen.

Då gick vi till bilen och när jag kom till bron ser jag en idiot med en stor jävla bil med flak stå mitt på bron och blockerar hela vägen! Jag vart typ vansinnig och gick och slet upp dörren och sa att dom måste flytta sej för de ska ju komma förbi flera ambulanser här.
Psykfall.

Nu har jag fått veta vilka de var som var i bilen men jag skriver inte ut deras namn här. Dom klarar sej båda två iaf, även om dom inte vet hur allvarliga skador föraren kmr få.
Fy fan va hemskt, önskar att de aldrig behövde hända sånna här olyckor!

Körde väldigt lungt när jag for in till stan senare.

Lördag
Enda lediga dagen för mange. Han och hans farsa for iväg me corvetten en sväng medans jag tvättade håret och fixade till mej.
Sen for jag och Mange till stan och kollade runt lite. Orkade inte köpa något.
När vi var klara for vi till Jojjo och Micke och söt-Emil.
Jojjo hade gjort jättegoda mackor med ägg, räkor och skagenröra (tror jag iaf).
Kollade in deras nya soffgrupp och var me Emil. Han har ju blivit så stor!
Ett halvår på tisdag:D

Anders,Marie, Anna och Simon for vid 18 tiden och jag och Johanna gick en sväng me Emil medans Micke och Mange höll på i deras andra corvette. Det kmr bli ett evighetprojekt misstänker jag:/

Vid 19.30 tiden beställde jag och Johanna pizza och for och hämtade dom och fick äntligen våra karlar att släppa bilen.
Åt pizza och åkte hem sen.

Mange måste ha varit sjukt trött för han somnade typ 10 min efter vi kom hem till han;D Haha.
Jag såg lite tv och sen somnade jag.

Rosvik




Söndag
Mange började kl 9 i morse så jag kunde såklart inte sova nåt mer när han steg upp:/
Städade ihop lite. sen kom pappa och hämtade mej och vi åkte hem.
Funderar på en powerwalk....
Ska iaf åka och köpa några ramar idag typ på ÖoB. Ska bara ha några med svart ram så då kan man lika bra köpa några billiga.

Ska följa me pappa, Henke och Jens till Kalix och kolla på en epa Henke har tänkt köpa! Hahaha
De var länge sen man åkte epa:D

Nåja, får se vad mer som händer.
Det är ju Beck ikväll!:D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback