Vittjåkk

I gårmorse 07.30 satte jag mig i bilen tillsammans med Jenny och Herr Ljung.
Jag körde dom 16 milen till Vittjåkk, Arvidsjaur.


                      
   
1. Mitt ute i ödemarken
2 & 3. Arvidsjaur city



Väl där möttes vi av mamma och kylien som väntade på oss på parkeringen och vi körde fram till husvagnen som mamma och pappa har uppställd där i påsk.
Åt lite frukost i husvagnen och tog på oss varma kläder och sen ut i backen.


                
1. Missen är tjurig för hon måste stanna inne
2.Husvagnar
3. Pappa och Alex
4. I husvagnen



Vädret var helt perfekt, lite kallt, kanske -10 högst men solen sken och det var varmt och skönt iaf.
Det absolut bästa första åket ner till nedersta liften och när liften stannade halv-vägs upp och vi inte ides vänta nå mer och hoppade av och åkte offpist hela vägen ner!
Så grymt skönt att åka i helt orörd snö!

     

1. Jenny i nedre liften
2. Backen till nedre liften
3 & 4. Offpist


Hela dagen fortsatte i offpisten, mkt roligare än där det är pistat.
Lavinfara var det men det såg ganska okej ut så vi åkte iaf.

Dessutom är pappa grym på att åka skidor så när vi var uppe på den ena toppen och jag och han skulle åka ner där det var jättebrant så stod det några andra killar där, typ i min ålder.
Helt plötsligt åker han ner där det typ är en hängdriva så han hoppar ner typ 2 meter
och sen åker ner där det är skitbrant!

Hans kommentar var: Jag var tvungen att visa dom sär slynglarna att gubben kan!
Hahahahahaha!

     

1. Jag
2. Matpaus
3 & 4. Underbart!








Kommentarer
Postat av: hanna

ÅÅH värsta mysigt det såg ut :) visste inte att du åkte skidor, dold talang ;p önskar att jag kunde åka nåt, det ser ju så kul ut :D

Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

SÅ HÄRLIGT!!! :)

2008-03-24 @ 09:18:46
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback