Äntligen fredag!

Gud va skönt att det är fredag och att jag inte jobbar i helgen!

Jobbade bara 9-12 idag och tur var det för fy fan va jag hade ont i huvudet, usch!
Pratade iaf med en jättegullig tjej som sökte ett nytt hunddagis som hade öppnat här i Luleå på Kronan.
Det fanns inte med i våra register, så jag gick in på internet och letade upp Kronans hemsida och där fanns det nummer till Luleå hunddagis:)

Hon var så himla glad att jag hade hittat det och var så himla snäll och trevlig!
Fan va kul det är när man får glada och tacksamma kunder.

När jag hade slutat gick jag ner till södra hamn och handlade på Willys.
Det blåste som fan, men det var ändå bra väder fast det var mulet, haha.

Jag önskar bara att jag hade en båt!
Jag hatar att vara på land hela sommaren och i sommras höll jag på att avlida!
Vi har ju alltid haft båt men i sommar så skulle mamma och pappa ta en hundvalp (Miss) så dom sjösatte inte för det skulle vara för krångligt att ha en hund som inte är rumsren i en båt.

                 
                      

Jag älskar verkligen att vara på sjön, förr när jag var mindre var vi ute hela familjen absolut hela sommrarna!
En sommar hade pappa semester i 6 veckor så vi var ute med båten 6 veckor i sträck!
Vi var hem två gånger bara över dagen och sen åkte vi igen.
Haha, Anneli hatade verkligen det, tänk att en bästa kompis var borta typ hela sommaren, hahaha.

När jag har råd ska jag köpa en båt. En segelbåt kmr det absolut bli!
Vi har alltid haft segelbåt och det är så himla skönt att segla och jag skiter i om alla tycker det är töntigt för att det går sakta.
Segling kräver då jävligt så mkt mer skicklighet än att köra en motorbåt.

Vi har en Scanmar 33 nu, 10 meter lång och 4 meter bred, det kmr vara en jäkla skillnad till vad jag kmr köpa när jag väl får råd, men men en båt kmr det bli iaf!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja, det var sjukt jobbigt! Du får flytta ner till västkusten, där seglar alla :D

Postat av: Catti

Jag älskar också att vara ute på sjön. Roligast är det på västkusten. Där har jag seglat många ggr. Det är fan det finaste landskapet jag vet. Alla klippor, alla fina båthus och alla båtar överallt.. ÅÅH. :)

2007-09-23 @ 11:42:09
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback